Run-Bike-Run

Dit jaar wordt de Run Bike Run gehouden op zaterdag 15 juni 2019. We verzamelen om 8:15 bij de Badkuip in Woerden en de start is om 8:30 uur.

Dit jaar hebben we weer gekozen voor routes die te volgen zijn via de wel bekende fiets knooppunten. Aangegeven met de witte bordjes en groene cijfers in het groene rondje. We bieden dit jaar twee routes aan, een van 35 km en een van 25 km totaal.

LET OP we starten en finishen dit jaar NIET bij het RCW gebouw maar bij het clubgebouw “de Badkuip” aan de Boerendijk 32. Via het parkeerterrein aan de Hoge Rijndijk 3C, waar je je auto kunt parkeren kom je bij het gebouw. Dit omdat er bij ons clubgebouw van Reflex wedstrijden zijn. Nadat je gefinisht bent met je team wordt er om 12:00 uur een lunch aangeboden.

Na een korte briefing zullen de teams snel achter elkaar van start gaan. Zoals gezegd zijn er twee routes van 25 en 35 km. De eerste helft van de 25 km route is gelijk aan de 35 km route. De 35 km route komt met een omweg weer richting Woerden terug en de 25 km slaat dus eerder af. Kijk voor de twee routes op de kaartjes onder aan het verhaal.

Wat is Run Bike Run

Hoe gaat de Run Bike Run in zijn werk. Je bepaald eerst hoeveel km je denkt te kunnen lopen en wat is daarbij je snelheid per km is zodat je de totaaltijd kunt uitrekenen. Wij als Runnerscommissie gaan er van uit dat je om 8:30 start en om 12:00 uur terug bent voor de lunch. Tip: de minder snelle lopers kiezen voor de 25 km afstand en en de snellere lopers voor de 35 km.

Nu is het de bedoeling dat je met je loopmaatjes van de club een team vormt. Dit kunnen 2 of 3 of maximaal 4 lopers zijn. Het aantal fietsen dat meegaat per team is altijd 1 fiets minder dan het aantal teamleden. Met dat team ga je Run Bike Runnen wat inhoud dat één teamlid loopt en de andere teamleden fietsen op dat moment.

Na een tijdinterval of afstandinterval wordt er gewisseld. Bijvoorbeeld na 10 minuten of na 1 of 2 kilometer. Degene die liep gaat fietsen en een fietser gaat lopen. Dit noemen we een wissel. Als de wissel er aankomt fietst de fietser die moet gaan lopen vooruit, parkeert zijn fiets AAN DE KANT van de weg. De fietser bereidt zich voor op het lopen, bijvoorbeeld even een jasje uitdoen. De loper komt aan op het wisselpunt en tikt de voormalige fietser aan. Jij vertrekt als loper en de loper gaat fietsen en trekt eerst indien nodig een jasje aan.

Wat voorbeelden: ga je met een team van 3 personen en je gaat voor de 25 km dan loop je in totaal ongeveer 8 km en fiets je ongeveer 16 km. Ga je met 3 mensen voor de 35 km dan loop je ongeveer 12 km en fiets je ongeveer 24 km. Ga je samen voor de 25 km dan is het 12 om 12 en samen voor de 35 km dan is 17,5 om 17,5 wat betreft fietsen en lopen.

Maar probeer eerst zelf met je team even uit te rekenen dat je om 12 uur terug bent en wat dan de beste teamformatie is, afhankelijk van jullie looptijden per km en de gekozen afstand.
Een kleine voorbeeld berekening: ongeveer vanaf 8:30 tot 12:00 is 3,5 uur dat is 210 minuten. Doe je 6 minuten over 1 km met lopen kom je 210 / 6 = 35 km. Doe je 8 minuten lopen over 1 km dan kom je 210 / 8 = 26 km. Hoe vaak je dan moet lopen bepaal de met de grootte van het team.

Hoe verloopt de Run Bike Run.

  1. Je zorgt voor je eigen veiligheid en voor de veiligheid van het team.
  2. Je houd je te alle tijden aan de geldende verkeersregels.
  3. Houdt rechts en bij smallere wegen blijf achter elkaar (loper voorop en fiets er achter)
  4. Op bredere paden mag de fietser aan de buitenzijde naast de loper fietsen.
  5. Een eventuele 3e of 4e fietser blijven daar achter!!! NIET met z’n drieën naast elkaar.
  6. Bij een wissel zet je de fiets NIET midden op de weg maar aan de kant van de weg!
  7. Pas op na de wissel met het wegrijden op achterop komend verkeer. Pas op met wielrenners!!!
  8. Heb je materiaalpech b.v. een lekke band plak de band dan in de berm.
  9. Zorg zelf voor een windjasje voor op de fiets.
  10. Zorg zelf voor water of sportdrank voor onderweg. Er zijn geen verzorgposten.
  11. Zorg zelf voor iets te eten b.v. een plakje ontbijtkoek of een Sultana. Je bent wel 3,5 uur onderweg!
  12. Maak er een mooie en gezellig tocht van.
  13. Als het mogelijk is zorg per team minimaal voor 1 mobiele telefoon.
  14. Je kunt ons altijd bellen tijdens de tocht en bij problemen word je opgehaald. Ons telefoon nummer is 06-22405809 (Dik)

Inschrijven

Wij kijken uit naar een hele grote opkomst! Mooi weer hebben we al besteld dat komt dus goed uit!
En vergeet vooral niet dat de training deze keer langer duurt zodat je na afloop niet de heerlijke lunch mist!

Je kan je opgeven per mail, of via het inschrijf formulier op het prikbord in het club gebouw. Het makkelijkste is als je jezelf met je loonmaatjes als team opgeeft. Als je nog geen maatje gevonden hebt dan geef je alleen jezelf op en wij zullen we je koppelen aan andere clubleden die zich ook alleen hebben opgegeven. Of we breiden een team uit zodat je daar mee meekunt. JE KAN ALTIJD MEEDOEN daar zorgen we voor.

Namens De Runnerscommissie allemaal tot 15 juni

Cas, Paulien, Dicky, Caroline en Dik