Blessurepreventie

Met een warming-up http://www.sportzorg.nl/bibliotheek/warming-up-en-cooling-down bereid je je zowel fysiek als mentaal voor op lichamelijke inspanning. Daardoor neemt de kans op blessures aanzienlijk af. Bovendien verbeteren prestaties en vergroot je het sportplezier. Na afloop van het sporten zorgt de cooling-down ervoor dat je lichaam geleidelijk weer tot rust komt. Hierdoor worden afvalstoffen beter afgevoerd (= minder spierpijn) en herstelt het lichaam sneller en beter.

En dan loop je, ondanks alle goede voorzorg en begeleiding, toch een blessure op. Kun je beter rust nemen of juist voorzichtig door trainen? Voor professioneel advies kunnen de leden van Runnersclub Woerden op maandagavond gratis gebruik maken van het inloopspreekuur bij Fysio-Aktief (in Woerden van 18.00-19.00 uur, in Kamerik van 20.00-20.30 uur). Afspraak maken hoeft niet. Afhankelijk van je situatie geeft de therapeut een behandeladvies.

braceFysio-Aktief Woerden
Iepenhof 1-c, 3442 GZ Woerden
Fysio-Aktief Kamerik
Overzicht 40, 3471 EE Kamerik
www.fysio-aktief.nl


Is je blessure dermate hardnekkig of heb je een reden waardoor je minstens drie maanden niet kunt trainen, dan kun je je lidmaatschap omzetten naar passief. Mail dan naar ledenadministratie@runnersclub.nl. De contributie wordt tot nader orde gehalveerd. De jaarlijkse contributie van de Atletiekunie blijft ongewijzigd.